سخن رئیس کمیته علمی-حقوقی

سخن رئیس کمیته علمی-حقوقی

در طول تاریخ نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران زنان همواره پیش قراول و طلایه ­دار ایثار و از خود گذشتگی بوده­ اند و در به ثمر نشستن، استقرار و تداوم انقلاب اسلامی در تمامی صحنه­ ها خوش درخشیدند. در این مسیر پر تلاطم شهدا، جانبازان و آزادگانی را نیز تقدیم این خاک پر گهر نمودند و در به اهتزاز درآوردن پرچم استقلال این کشور بسیار تأثیرگذار بودند.

از حیث تعداد نیمی از جمعیت کشور را تشکیل می­ دهند لیکن از منظر تأثیرگذاری بسیار بیش از این مؤثرند چرا که هیچ مردی بدون اتکا و پشتوانه بانویی فداکار و هوشمند به اعتلا و افتخار دست نمی­ یابد.

پرداختن به موضوع ایثار و غافل شدن از نقش بانوان ایثارگر، خسرانی است که باعث ابتر ماندن تمامی اقدامات می­ گردد.  لذا اکنون و در آستانه چهل و دومین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب

اسلامی کنگره­ ای به منظور تجلیل و تکریم از بانوان شهید، جانباز و آزاده با مشارکت بنیاد شهید و امور ایثارگران و معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری برگزار می­ گردد.

بررسی مسائل مرتبط با بانوان و به طور اخص بانوان ایثارگر به صورت علمی و پژوهشی لازمه بررسی نقش زنان در جامعه می­ باشد. لذا کمیته علمی- حقوقی بدین منظور تشکیل گردید.

در این راستا اعضای کمیته علمی- حقوقی بدین شرح معرفی شدند:

رئیس کمیته: سرکار خانم دکتر فریده اولادقباد، مشاور امور زنان و خانواده بنیاد شهید و امور ایثارگران

عضو کمیته: جناب آقای مهدی ایزدی معاون حقوقی بنیاد شهید و امور ایثارگران

عضو کمیته: جناب آقای دکتر مجید مودی مدیر کل دفتر مطالعات و پژوهش بنیاد شهید و امور ایثارگران

عضو کمیته: جناب آقای دکتر سید مستجاد حسینی، مدیر کل ورزشی اردویی بنیاد شهید و امور ایثارگران

دبیر اجرایی کمیته: سرکار خانم دکتر معصومه اسکندری

این کمیته به منظور افزایش مشارکت و نیز بهره­ گرفتن از ظرفیت­ های علمی نخبگان از حضور مشاورین علمی استفاده نموده است از جمله:

سرکار خانم دکتر زهرا کیاسالاری، استاد تمام و معاون پژوهشی دانشگاه شاهد

سرکار خانم دکتر فرزانه اعظم لطفی استادیار و عضو هیئت علمی گروه زبان و ادبیات اردو دانشگاه تهران

­سرکار خانم دکتر اعظم آهنگر سله­ بنی مدرس دانشکده علوم اجتماعی و مدیر بخش مطالعات شهری و منطقه­ ای مؤسسه مطالعات و تحقیقات اجتماعی دانشگاه تهران

سرکار خانم دکتر طوبی زمانی استادیار پژوهشگاه علوم انتظامی و مطالعات اجتماعی ناجا

آقای دکتر علی دلیر دیسفانی استادیار و مدیر گروه زبان و ادبیات دانشگاه فرهنگیان    

جناب آقای دکتر کامیار ثقفی دانشیار و عضو هیئت علمی و رئیس دانشگاه شاهد

جناب آقای دکتر علی ملکی استاد دانشگاه پیام نور و مدیرکل مراکز و مؤسسات تقریبی مذهبی مجمع تقریب مذاهب

سرکار خانم دکتر لیدا کاووسی دانشیار و هیئت علمی گروه ارتباطات رشته روزنامه نگاری دانشگاه علامه طباطبایی

برگزاری جلسات متعدد با اعضا کمیته، مشاورین علمی و نیز شورای سیاستگذاری منتج به دریافت مقالات و نتایج پژوهش­های علمی در 8 حوزه مطالعاتی و 37 عنوان ذیل حوزه­های مطالعاتی گردید.

مدت زمانی که برای ارسال چکیده مقالات درنظر گرفته شده است تا 7 بهمن ماه می­ باشد و زمان ارسال اصل مقالات تا 7 اسفند ماه تعیین گردیده­ است و تا 15 اسفند ماه داوری مقالات انجام خواهد شد.

پس از داوری مقالات توسط داورانی از مرکز مطالعات اجتماعی دانشگاه تهران، معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد، دانشگاه شاهد، دانشگاه الزهرا، دانشگاه مذاهب اسلامی و دانشگاه فرهنگیان و  تعیین مقالات برتر، این آثار در کنگره بزرگداشت زنان شهید، جانباز و آزاده مورد تقدیر قرار خواهند گرفت.

والعاقبه للمتقین

تاریخ های مهم

آخرین مهلت ارسال فعالیت پژوهشی 1401/09/15